ONDERNEMEN MET PASSIE VOOR MENSEN...
Met enige regelmaat publiceer ik BLOGS over actuele thema’s rond ‘het vinden van jouw Reason For Beïng Professional’. Daarnaast vertel ik ook graag over de achtergrond van mijn RFBP-methode en over de praktijkcases die ik tegenkom. Hiervoor verzorg ik presentaties, masterclasses en workshops, op evenementen voor professionals zoals heisessies, beurzen en congressen. Op deze manier draag ik mijn visie uit over onder andere het belang van intern ondernemerschap en creativiteit voor iedereen die als professional actief is. Volg mij en maak kennis met Rudolf Company via mijn blogs, of neem contact op als je meer wilt weten over de mogelijkheden om mij bijvoorbeeld als spreker in te zetten voor jouw evenement!
2024-06-22
Een organisatie is niets meer, niets minder dan de optelsom van alle mensen die er werken. En de belofte die de organisatie naar buiten, naar de markt doet, wordt alleen geloofd en doorleefd als het product, de dienst èn de medewerkers die belofte waarmaken. Het bewijs leveren, onder andere door er authentiek en overtuigend over te kunnen communiceren…
Vroeger, toen we nog klein waren, dachten onze ouders vaak vooral na over wat hun kinderen moesten worden, later. Het gedachtegoed VOLG JE HART was nog niet zo groot. Belangrijker was het om in een mooie, rechte lijn op weg te gaan naar de Cito-toets. Scoorde je daar goed, dan lag de weg open naar een mooie studie en dan kwam het wel goed met je. En in mijn ogen gaat het tegenwoordig nog niet echt anders. We verrijken onze kinderen met steeds meer KENNISSCHILLEN. De buitenkant die het WAT JE DOET voedt. Want daarmee ligt een mooi, succesvol werkleven in het verschiet. En terwijl we opgroeien blijft dat WAT -DIE SCHIL- een grote rol spelen…
In HET WERKENDE LEVEN is het eigenlijk niet anders. We solliciteren vanuit de gedachte wie we zijn èn wat we zijn, maar gaan vanaf de eerste werkdag vaak alleen aan de slag MET WAT WE ZIJN. Wat brengen we? Wat moeten we nog leren? Wat gaan onze managers ons nog bijbrengen? En, natuurlijk is dat ook belangrijk, zolang we het allerbelangrijkste – WIE WE ZIJN – niet vergeten!
Maar, we lijken het erg lastig te vinden een antwoord te geven op de vraag WIE BEN JIJ!? Want, het gaat om de yin en yang van jou als persoon in het werkende leven. De balans tussen wie èn wat je bent. Wat vertel je ‘buiten’, wat laat je zien, wie je van binnen bent en wat je voelt?
Waar het om gaat is dat we veel meer moeten kijken naar WIE JE BENT. En dat WIE zit in je WAARDEN. Die heeft ieder mens, we worden ermee geboren. Maar we kennen vaak simpelweg onze eigen waarden niet. Denken er niet over na, doen er vaak (te) weinig mee of we lopen er in onze maatschappij van weg. Om te gaan werken aan het WAT, de dikke laag met schillen. Terwijl het veel belangrijker is om te kijken naar de waarden die de drijfveren van ons gedrag zijn. Omdat juist deze waarden laten zien hoe mooi ieder afzonderlijk mens is. Als we dat nu eens allemaal van elkaar willen gaan inzien…
Uit DE REIS VAN DE GANS, van Robert Jan van Leeuwen en Maud Vinks (illustratie Marguerite Meijer)
Admin - 11:29:33 | Een opmerking toevoegen
Voor vragen en/of reacties, ga naar de vorige pagina 'wat het oplevert' en vul daar het terugbelformulier in.
We bellen u graag terug om van gedachte te wisselen en uw vragen te beantwoorden.
Rudolf Company
Een bedrijf van Ruud Scherpenhuizen: KvK 80555543 | BTW NL003456323B96 | Bank NL53 RABO 0142 4426 31 | Vianendreef 57, 4841 LE, Prinsenbeek, Netherlands